6 Mart 2011 Pazar

10 bin yıllık kültür sehri aksaray

Merhaba Arkadaslar bu yazımda sizlere aksarayla ilgili ufak bilgiler vercem...

Aksaray 1989da il olmus 68 Plakasını almıs ama nedense bi türlü kendisini tanıtamamıştır, halen aksaray denildiginde nigde aksaraymı konya aksaraymı yok maraşın ordamı ha ben biliyorum hakkarinin yanında olan aksaray diyenleri bile duydum ben. Aksaray iç anadolunun göbegindedir tam göbeginde cevresinde nevsehir,kırsehir ankara ve konya il sınırlaarı ile cevreler. Türkiyedeki o meshur Mercedes Sehri  evet mercedes kamyonları axor adında aksarayda üretilmektedir,  bu sayede büyük olmasada il ekonomisine bence katkısı var neden derseniz size en yakın örneginden mercedesin yan aynalarını aksarayda kendi capında ufak bi tükanı olan vatandas yapmakta bakın o bu işten para kazanmakta organize sanayi yeni yapılanmasına ragmen organizede mercedes parcaları yapan bi cok firma mevcut, gelelim ekonomisi tabi hersey mercedes degil ya:) aksaray tarım ve hayvancılık başka bişey yok yani şeker pancaları aycekirdegi kabak nohut fasulye tarzı seyler üretilmektedir konyaya nasıl tahıl ambarı diyorlarsa aksarayda aynen o sekildedir, binevi tahıl ambarı görevi görür, yagısı cok az alır kıs aylarında ve bahar biraz canlanan yagıs yaz aylarında hepten düser kuru iklimdir ee nitekim tuzgölünün yanında sonucta
Aksarayın meshur olan şeylerine gelince :)) meşhur yemegi nedir diye soracaksınız hemen biliyorum:) Çatlatma dır meshur yemegi o ney ya deyişinizi duyar gibiyim:D bi aksaraylıya sorun o bile bilmez ama çatlatma domatesin yeşil halinin dogranarak yapıldıgı bi tür yemek.. garip tabi yani biliorum ama  yapacak bişey yok:)
Sonra aksarayda tarihi olarak egri minare yanılmıyorsam selcuklular döneminden kalmıstır kıbleye dogru %40 civarında egimi bulundugundan halk tarafından "Allah'a secde ediyor" gibi kavramlar türetilmistir,

Bugünlük bukadar yarın aksarayın farklı şeylerinden bahsetmeyi düşünüyorum iyi günler

Hiç yorum yok :